RKC Waalwijk kiest voor ticketingsysteem Tymes4

Met ingang van seizoen 2023-2024 sluiten RKC Waalwijk en Ormer ICT een overeenkomst voor de levering van een nieuw ticketingplatform. Met de overstap naar Tymes4, een platform dat inmiddels bij bijna twintig betaald voetbal organisaties in Nederland draait, realiseert de club een moderne online ticketingomgeving voor supporters, terwijl ook Businessclubleden de beschikking krijgen over een online portaal om hun kaarten te beheren. Ook de aanschaf van een seizoenkaart voor het aankomende seizoen zal via het nieuwe systeem verlopen.

Commercieel directeur Rob de Groot: "Voor een voetbalclub is een goed, modern ticketingsysteem natuurlijk van groot belang. Tymes4 is niet voor niets marktleider in Nederland op het gebied van voetbalticketing. We zetten met deze samenwerking dan ook een belangrijke stap in onze digitaliseringsstrategie. Voor zowel fans als zakelijke bezoekers wordt het eenvoudiger kaarten te kopen en zijn seizoenkaarten voortaan digitaal beschikbaar, waardoor het niet meer nodig is een hardcopy seizoenkaart op zak te hebben om een wedstrijd te bezoeken."

Frank van Eijsden is als COO van Ormer ICT Software Development enorm trots: “We zijn heel blij dat RKC Waalwijk voor Tymes4 heeft gekozen, al bijna de twintigste Nederlandse voetbalclub. Het bevestigt dat wij met ons product en de ondersteuning daarop, voorzien in een belangrijke professionaliseringsbehoefte van BVO’s op het gebied van ticketing. Vanaf het eerste moment was het contact constructief en wij zijn trots dat we voor deze mooie Eredivisionist mogen werken.“

Over Tymes4

Het platform Tymes4 is ontstaan uit de dringende behoefte van professionele voetbalclubs aan een gebruiksvriendelijk en allesomvattend ticketingsysteem. Geen enkele leverancier bood de software en service gericht op de eisen van voetbalorganisaties, specifieke wensen die anders zijn dan die van andere evenementenorganisatoren. Ormer ICT nam de uitdaging aan en ontwikkelde Tymes4. Het enige ticketingplatform ter wereld voor en door profclubs, want zij zijn intensief betrokken bij de ontwikkeling én doorontwikkeling van deze software as a service (SAAS). Leidend daarbij zijn de vier pijlers van Tymes4: fan engagement, efficiëntie, data centraal en omzet.